Pensionärsföreningen Vi Norrifrån

VÄLKOMMEN TILL PENSIONÄRSFÖRENINGEN VI NORRIFRÅN !

Lars-Eric Thylin, ordförande

Pensionärsföreningen Vi Norrifrån grundades den 7 juni 1973 och vi firade våra 50 år i ett fullsatt Jungsborg år 2023. Idag har föreningen ca 400 medlemmar.

Föreningens uppgift är enligt stadgarna att: ”Verksamt arbeta för sina medlemmars trivsel och tillvarata och befrämja deras allmänna och gemensamma intressen”. Det här vill vi göra genom att ordna meningsfyllda och trivsamma aktiviteter. Vi ordnar månadsträffar i Mikaelsalen i församlingscentret den första torsdagen i månaden med intressanta och aktuella föredrag, lotterier, musik- och sångframträdanden.

Tillsammans företar vi resor, utfärder och gör teaterbesök. En av årets största begivenheter är julfesten som firas med julgröt och traditionellt program med besök av Karlebynejdens och Österbottens Tidnings lucia. Den populära "Hemliga resan" lockar alltid många deltagare.

Vi Norrifrån verkar lokalt som pensionärernas intressebevakare genom att informera och påverka beslutsfattare och tjänstemän om vilka behov och förväntningar pensionärerna har på staden och dess utveckling. Som medlem i Svenska pensionärs-förbundet kan vi vara med och påverka utvecklingen och lagstiftningen på nationell nivå.

Som medlem i Vi Norrifrån har du även möjlighet att delta i de aktiviteter som Svenska pensionärsförbundet och SPF Österbotten ordnar. För din medlemsavgift på 25 euro får du dessutom tidskriften God Tid i din postlåda. God Tid finns fr.o.m. 2024 även i e-format. Det är bara att ta kontakt med någon i styrelsen eller fylla i blanketten på vår hemsida så blir du medlem i en snabbt växande organisation som arbetar för pensionärernas bästa.

Via webbplatsen och Facebook får du information om verksamheten och vilka aktiviteter som är på gång. Vi annonserar också i föreningsspalten i Österbottens Tidning.

Har du frågor eller förslag angående utvecklandet av verksamheten är det bara att ta kontakt med någon i styrelsen.